30.12.2015, 15:20
Звіт про діяльність народного депутата України Василя Яніцького за період з листопада 2014 по грудень 2015 року

 Член депутатської фракції Партії «Блок Петра Порошенка»; заступник Голови Комітету Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя; член Виконавчого комітету Національної парламентської групи в Міжпарламентському Союзі; член 8 груп з міжпарламентських зв’язків з різними державами; член Ради з питань судової реформи при Президентові України.

 

Депутатська дисципліна:

За звітний період 105 разів був присутній на пленарних засіданнях Верховної Ради України, відсутній – 23 рази (за даними реєстрації депутата за допомогою електронної системи). Причина відсутності – участь у офіційних поїздках до Канади та Китаю (11 днів), через хворобу, у зв’язку з отриманою травмою (12 днів). Незважаючи на травму, кілька разів був присутній на важливих голосуваннях та засіданнях комітету.

Законотворча діяльність:

48 законопроектів було подано Василем Яніцьким як суб’єктом права законодавчої ініціативи, у тому числі у співавторстві.

Зокрема:

  • Про видобування та реалізацію бурштину (№ 1351-1);
  • Про старательську діяльність» (№ 2013);
  • Про забезпечення належним медичним обслуговуванням осіб, які отримали ушкодження здоров’я під час участі у Революції Гідності (№ 3508);
  • Про реструктуризацію боргів фізичної особи або визнання її банкрутом (№ 2353а);
  • Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів (№3251);

Про внесення змін до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України щодо експерименту в Одеській, Волинській, Львівській та Чернівецькій областях з фінансового забезпечення реконструкції, поточного ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення (№ 3694).

Низку законів, що стосується судів і судочинства тощо.

 

До 6 законопроектів подано поправки та пропозиції до ІІ читання

  • Про забезпечення права на справедливий суд (№ 1656).
  • Про державну службу (№ 2419).
  • Про видобування та реалізацію бурштину (№ 1351-1).
  • Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів (№ 2506а).
  • Про внесення змін до законодавства про захист економічної конкуренції щодо визначення органами Антимонопольного комітету України розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції (№ 2431).
  • Про внесення змін до Закону України «Про захист економічної конкуренції» (щодо підвищення ефективності системи контролю за економічними концентраціями) (№ 2168а).

 

Трохи конкретики:

Закон «Про видобування та реалізацію бурштину» (№ 1351-1)

Закон спрямований на удосконалення правового регулювання відносин у сфері видобування та реалізації бурштину. У ньому визначаються види та строки користування бурштиноносними надрами, суб’єкти, що можуть бути користувачами таких надр, порядок укладання договорів про видобування бурштину. У проекті також встановлюється порядок надання спеціальних дозволів на користування бурштиноносними надрами, плати за їх користування. Окрім того, визначаються особливості набуття права користування на геологічну інформацію про бурштиноносні надра, порядок утворення та діяльності бурштинової біржі тощо.

Закон покликаний зруйнувати корупційні схеми, через які мільйони доларів осідають в кишенях очільників різних державних структур. «Сьогодні поліщуки мають велике багатство, але живуть бідно. Бурштин вивозять за межі України. І податки платять у Польщі, Китаї, Росії, але не в Україні. У нинішній ситуації — найгірше зволікати із прийняттям цього законопроекту. Влада змінилася, але люди бачать, що не змінилися люди у владі. Всі кришують, всі заробляють при владі, але не люди. Якщо не прийняти ці закони, у нас буде АТО на західному рубежі. І воно буде кримінальним! Перші вибухи і стрілянину ми вже бачили», – зазначав депутат ще півроку тому.

23 квітня 2015 року законопроект було проголосовано у першому читанні. 8 жовтня профільний парламентський Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи одноголосно підтримав проект Закону №1351-1, підготований до другого читання. Під час підготовки було створено робочу групу із залученням експертів на чолі з народним депутатом Павлом Дзюбликом. До її складу увійшов також Василь Яніцький, який взяв участь разом з іншими парламентатарями у напрацюванні пропозицій та поправок.

Наразі є сподівання, що законопроект № 1351-1 уже найближчим часом буде проголосовано у другому читанні. «У бюджеті на 2016 рік вже закладена сума у розмірі 1,5 млрд. грн., на яку планується поповнити дохід держави за рахунок  рентної плати за користування надрами для видобування бурштину. Розмір такої рентної плати закладено в змінах до Податкового кодексу України та становить 25 % від вартості такої товарної продукції», – наголошує депутат.

Постанова Верховної Ради «Про забезпечення належним медичним обслуговуванням осіб, які отримали ушкодження здоров’я під час участі у Революції Гідності» (№3508).

Постанова передбачає, що особи, які під час участі у Революції Гідності зазнали поранень, каліцтва, контузій чи іншого ушкодження здоров’я та в подальшому були занесені Міністерством охорони здоров’я України до переліку осіб, які за результатами судово–медичної експертизи отримали під час участі у Революції Гідності тяжкі та середньої тяжкості тілесні ушкодження, мають право на безоплатне медичне обслуговування (лікування, диспансеризацію, медичну реабілітацію та інше) в Клінічній лікарні «Феофанія» Державного управління справами, госпіталях ветеранів війни та військово-медичних закладах охорони здоров’я (госпіталях).

17 грудня постанова набрала чинності.

Про реструктуризацію боргів фізичної особи або визнання її банкрутом (№ 2353а)

Представленим законопроектом пропонується запровадити в Україні правовий механізм розв’язання проблеми заборгованості фізичної особи. В тексті детально виписано умови та порядок реструктуризації боргів фізичної особи або визнання її банкрутом та застосування процедури задоволення вимог кредиторів. Наведу трохи конкретики:

  • Законом встановлюються мінімальні критерії для вимог кредитора до боржника, що будуть порушуватися судом, – до фізичної особи вимоги сукупно мають становити не менше ста мінімальних розмірів заробітної плати, а до боржника фізичної особи-підприємця – не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати.
  • Справи про банкрутство фізичної особи розглядатимуться господарським судом за місцем проживання такої особи.

Наразі в господарських судах є напрацьована багаторічна практика з питання банкрутства та відпрацьовані механізми, це дасть можливість забезпечити професійний розгляд даної  категорії справ.

– Пропонуються впровадження двох типів процедур – судових та досудових, що дасть більше можливостей для учасників таких правовідносин обрати найкращу форму врегулювання заборгованості фізичної особи.

– Обов’язковою є участь арбітражного керуючого у справі про банкрутство, оскільки допомога незалежної професійної особи у такій категорії справ є надзвичайно важливою.

– Визначено мирову угоду, як інститут процесуального права, метою якої є припинення судового розгляду справи шляхом досягнення домовленості між сторонами справи.

– Пропонується запровадити концепцію «звільнення від боргів»;

Наголошу, що в законопроекті закладена ідея доброчесності боржника, тому не підлягають прощенню борги за кредитами, отриманими боржником на відпочинок, розваги, придбання предметів розкоші, а також борги, які виникли з участі боржника у азартних іграх, парі.

– Законом передбачено особливості розгляду справи про банкрутство, зокрема для боржника, який зайнятий у сільському господарстві.

Для такого боржника план реструктуризації боргів розробляється з урахуванням особливостей ведення такої діяльності – сезонності сільськогосподарського виробництва та його залежності від природно-кліматичних умов, а також можливості задоволення вимог кредиторів за рахунок доходів, які можуть бути одержані боржником від такої діяльності.

Отже, даним законопроектом запроваджуються можливості боржникам, які опинилися в складному фінансовому становищі, цивілізованим способом вирішити питання своїх боргів.

Участь у конференціях, круглих столах, міжнародні зв’язки тощо:

17 березня пройшло розширене засідання Комітету з питань правової політики та правосуддя у формі круглого столу на тему: «Реформа законодавства про місцеві вибори».

З 05 по 16 травня 2015 року відбувся візит до Канади в рамках компоненту українсько-канадського проекту «Судова освіта для економічного розвитку». Зазначений проект підтримується і впроваджується спільно з Урядом Канади та стосується досудового врегулювання спорів за допомогою діючих суддів. Метою, серед іншого, було напрацювання рекомендацій щодо внесення відповідних змін до законодавства України.

25 червня 2015 року брав участь у роботі круглого столу на тему: «Конфлікт інтересів у діяльності суддів: визначення, види та шляхи вирішення», організованого Проектом USAID «Справедливе правосуддя» спільно з Проектом Європейського Союзу «Підтримка реформ у сфері юстиції в Україні».

16 жовтня 2015 брав участь у засіданні Робочої групи з питань впровадження процедури досудового врегулювання спорів за участі судді в рамках українсько-канадського Проекту «Освіта суддів – для економічного розвитку». Метою зустрічі було підбиття підсумків реалізації компоненту проекту «Досудове врегулювання спору з участю судді».

15-18 листопада 2015 року за сприяння Проекту Європейського Союзу «Підтримка реформ у сфері юстиції в Україні», відбулася поїздка В. Яніцького разом з народними депутатами України – членами Комітету І.Алексєєвим та Р.Сидоровичем до м. Софія (Болгарія) для обміну досвідом щодо функціонування змішаної системи виконання судових рішень.

Під час поїздки В. Яніцький дав інтерв’ю провідному інформаційному агентству РБ «Фокус». В ході розмови депутат розповів про причини загострення ситуації на Донбасі і відносин з Росією, про хід реформ та місцеві вибори в Україні.

19 листопада 2015 року в Комітеті з питань правової політики та правосуддя під головуванням заступника Голови комітету Василя Яніцького відбувся круглий стіл на тему: «Надання нотаріальних послуг у сільській місцевості».

Робота із виборцями та зверненнями громадян:

За результати розгляду звернень надіслано:

59 оголошених на засіданні Верховної Ради депутатських запитів до Уряду, керівників міністерств та відомств, органів прокуратури, місцевих органів влади, зокрема:

щодо недопущення припинення курсування та зміни маршруту пасажирського поїзду «Галичина» №141 «Київ-Львів» №142 «Львів-Київ»;

щодо забезпечення питною водою населення селища Томашгород Рокитнівського району Рівненської області;

щодо врегулювання необгрунтованих витрат у вигляді збору на обов’язкове державне пенсійне страхування платниками фіксованого сільськогосподарського податку;

про вжиття заходів щодо безпеки громадян та захисту посівів і посадочних культур від диких тварин;

щодо відновлення проведення спеціалізованих аукціонів з реалізації скрапленого газу для потреб населення;

щодо вирішення питання стосовно погашення заборгованості за рішеннями судів, виконання яких гарантується державою.

Більше 130 звернень до Кабінету Міністрів України, керівників міністерств та відомств, органів прокуратури, місцевих органів влади.

Робота громадських приймалень

У 4 районах Володимирецькому, Дубровицькому, Зарічненському, Рокитнівському та місті Кузнецовську Рівненської області працюють громадські приймальні народного депутата. Прийом громадян відбувається двічі на місяць. Графіки прийому регулярно друкуються у місцевій пресі та на сайтах.

561 звернення від громадян. надійшло через громадські приймальні

Основна тематика звернень (за частотою):

  • прохання про матеріальну допомогу (переважно – на лікування);
  • щодо пенсійних виплат, скарги на невиконання рішень судів;
  • скарги на слідчих і дії правоохоронних органів;
  • земельні питання;
  • скарги на незаконні забудови.

Вирішені питання

На прохання Рівненської  обласної державної адміністрації та з метою повного використання коштів субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій надіслано депутатське звернення, за результатами розгляду якого, внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання використання у 2015 році державних капітальних видатків» від 03.08.2015 року № 543, а саме:

Зменшено фінансування об’єкту «Будівництво стадіону, смт Зарічне Рівненської області» на 426,5 тис. грн., виділивши на 2015 рік по цьому об’єкту – 1 550,0 тис. грн.

Вивільнені кошти в сумі 426,5 тис. грн. перерозподілено, доповнено перелік об’єктами:

– 170,0 тис. грн. – «Капітальний ремонт Борівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів в с. Борове, вул. Шкільна, 1, Зарічненського району Рівненської області»;

– 256,5 тис. грн. – «Капітальний ремонт Серницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів в с. Серники, вул. Шевченка, 23, Зарічненського району Рівненської області».

Рівненській облдержадміністрації як головному розпоряднику передано бюджетні кошти:

417,824 тис. грн. – для погашення кредиторської заборгованості по об’єкту “Добудова загальноосвітньої школи I-III ступенів по вул. Шкільній, 1, в с. Старе Село Рокитнівського району

611,946 тис. грн. – для погашення кредиторської заборгованості по об’єкту “Загальноосвітня школа на 796 учнів в с. Глинне Рокитнівського району Рівненської області – будівництво (II черга будівництва)”.

Залучення коштів для розбудови інфраструктури округу:

Конкретний результат – моя робота в парламенті, а також співпраця комісії з використання Фонду регіонального розвитку.

Із Фонду регіонального розвитку більше 30 млн. було виділено для реконструкції та розбудови соціальних об’єктів округу:

16 млн. грн. –  реконструкція поліклініки Володимирецької центральної районної лікарні під лікувальний корпус;

11,5 млн. грн – будівництво терапевтичного корпусу центральної районної лікарні в Рокитному;

1,6 млн. грн. – добудова шкільної їдальні у селі Велюнь Дубровицького району

2,5 млн. грн. – реконструкція ЗОШ №2 м. Кузнецовськ (реконструкція покрівлі, заміна вікон, утеплення зовнішніх стін, опорядження фасаду тощо).

З Резервного фонду області:

По 1 млн. грн. – реконструкція опалювальної системи шкіл у селах Дібрівськ та Морочне Зарічненського району.

По 200 тис. грн. –Ремонтні роботи у Карпилівській ЗОШ Рокитнівського району та Будинку культури в селі Мочулище Дубровицького району відповідно.

Додатково:

До мільйона гривень податкових надходжень отримав за рік Зарічненський район в результаті того, що ще наприкінці минулого року депутат змінив місце реєстрації з Києва на Зарічне кількох підприємств, які були підконтрольні йому до обрання народним депутатом:

982,3 тис. грн., було перераховано цими 5-ма підприємствами за результатами 11 місяців 2015 року. З них:

738,9 тис. грн. – надійшло до місцевих бюджетів, у тому числі

720,4 тис. грн. – до Зарічненської селищної ради.

176,3 тис. грн. – до загальнодержавного бюджету.

67,1 тис. грн. – до Пенсійного фонду України.

Інша робота:

З власної ініціативи та за сприяння Благодійного фонду «Наш край» з 2010 року в регіоні ведеться активна робота з підтримки талановитої і творчої молоді, мистецьких колективів, місцевих спортсменів, воїнів АТО, стареньких, сиріт та малозабезпечених верств населення. У 2015 році бюджет благодійних програм фонду «Наш край» перевищив 300 тис. грн.

ПЕРЕГЛЯДІВ: 1049


Михайло Слободзян
помічник-консультант народного депутата України