09.06.2015, 11:40
Електрозаряджувальна станція для авто – поштовх для розвитку сучасного міста
Пересуватися сьогодні особистим транспортом з дизельним чи бензиновим двигуном стало для більшості рівнян, та й загалом українців, реально дорого. Велосипедом далеко не заїдеш, а тролейбусами можна пересуватись лише по основних дорогах українських міст. Альтернатива насправді існує, хоча наразі вона не є дешевою, проте є перспективною. Це автомобіль, який працює за допомогою електричної тяги – електромобіль.

 Пересуватися сьогодні особистим транспортом з дизельним чи бензиновим двигуном стало для більшості рівнян, та й загалом українців, реально дорого. Велосипедом далеко не заїдеш, а тролейбусами можна пересуватись лише по основних дорогах українських міст. Альтернатива насправді існує, хоча наразі вона не є дешевою, проте є перспективною. Це автомобіль, який працює за допомогою електричної тяги – електромобіль. З кожним роком у світі та Україні вони здобувають все більшу популярність та, безумовно, будуть дешевшати.

 

Переваги електромобілів очевидні. Перша – економічність. За 100 кілометрів шляху треба викласти до 10 гривень за умови, що заряджати автомобіль власник буде дома від загальної електричної мережі. А на автомобілі з двигуном внутрішнього згорання на 100 км. шляху потрібно витратити від 100 до 200 гривень, що в 10-20 разів більше. Більше того, більшість уже споруджених пунктів зарядки електромобілів в Україні передбачає безкоштовну зарядку електричних авто. За кордоном, окрім безкоштовної зарядки, для таких авто передбачений безкоштовний в’їзд у центральну частину міста та безкоштовну паркову.

 
Друга перевага – екологічність: жодних вихлопних газів, жодних шкідливих викидів у повітря. Кількість автомобілів щороку зростає, навіть у період кризи. У центрах та околицях міста переповнені транспортом, постійні затори на дорогах у час пік – все це свідчить про те, що зміни в атмосфері відбуваються уже. Через це спеціалісти-екологи уже давно б’ють на сполох. Ситуацію значно покращило б суттєве збільшення електротранспорту.
 
Третя – Україна експортує значну частку електроенергії. Вітчизняні електростанції не працюють на повну потужність. Надлишкова електроенергія могла б використовуватись всередині країни для зарядки електротранспорту.
 
Але окрім високої ціни на електромобілі, розвитку приватного електротранспорту заважає відсутність достатньої кількості заряджувальних станцій. Завдяки ентузіастам декілька пунктів зарядки автомобілів розміщені на заправках «ОККО» та поряд з закладами відпочинку по всій Україні. Але цього вкрай недостатньо для поштовху у розвитку електротранспорту.
 
І ось на передодні міжнародного ралі електромобілів «Київ – Монте-Карло», учасники одного з етапів якого завітали і на центральну площу Рівного, викристалізувались певні думки та пропозиції з цього приводу.
 
1. Великі міста та міста, що розміщенні вздовж завантажених автошляхів, могли б отримати суттєві переваги якщо б сприяли будівництву електрозаряджувальних станцій для електромобілів. А це в свою чергу сприяло б притоку інвестицій у ці населені пункти.
 
2. Керівник будь-якого міста, якщо він думає на перспективу, повинен не лише «перерізати стрічки», а й створювати умови для сучасного бізнесу.
 
3. Не чекаючи, що все якось вирішиться саме собою, наша організація «Рівненський громадський контроль» підготувала звернення до міського голови В. Хомка та депутатів Рівненської міської ради із пропозицією знайти в межах міста земельну ділянку, право оренди на яку через конкурс можна буде надати бізнесу для будівництва на ній електрозарядної станції для електромобілів.
 
Впевнений, що для нашого міського голови не проблема знайти відповідну земельну ділянку, а бізнес швидко відреагує на хороші ініціативи. Саме це стане першим кроком до того, що рівняни стануть купуватимуть такі авто, а небідні гості з усієї України та закордону частіше заїжджатимуть до нас. Звичайно, не всі і не одразу, але і Київ не за один день будувався, а Рівне тим більше.
 
Прошу, цю публікацію розглядати як тему для глибшої дискусії про перспективи електротранспорту в Рівному. Сподіваюсь, що група «Економіка» в рамках «Дорожньої карти реформ Рівного» на найближчому засіданні також детальніше вивчить цю пропозицію.
ПЕРЕГЛЯДІВ: 675


Дмитро Якимець
голова ГО "Рівненський громадський контроль"